(ir al contenido)

navarra.es

Castellano | Euskara | Français | English

LEXNAVARRA


Versión para imprimir

Versión en castellano

135/1998 FORU DEKRETUA, APIRILAREN 20KOA, LANEKO ARRISKUEI AURREA HARTZEKO ARAUTEGIA FORU KOMUNITATEKO ADMINISTRAZIOAREN ETA HAREN ERAKUNDE AUTONOMOEN ESPARRUARI EGOKITZEN DIONA Nota de Vigencia

BON N.º 58 - 15/05/1998



  I. KAPITULUA. XEDEA ETA APLIKAZIO ESPARRUA


  II. KAPITULUA. AURRENEURRI JARDUERAREN INTEGRAZIOA ETA KOORDINAZIOA


  III. KAPITULUA. ENPLEGATU PUBLIKOEN KONTSULTA ETA PARTE HARTZEA


  IV. KAPITULUA. AURRENEURRI ZERBITZUAK


  V. KAPITULUA. KUALIFIKAZIO MAILAK ETA EGINKIZUNAK


  VI. KAPITULUA. AURRENEURRI SISTEMAK KONTROLATZEKO BALIABIDEAK


  I. ERANSKINA. OSASUNBIDEANAFARROAKO OSASUN ZERBITZUAREN AURRENEURRI ZERBITZUAN SARTZEN DIREN LANPOSTU BETEEN ETA HUTSEN ZERRENDA


  II. ERANSKINA


  III. ERANSKINA. LANPOSTUAREN ARAUBIDE


Atariko

Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Legeak hirugarren artikuluan xedatzen duenez, legea eta hura garatzeko arauak aplikatuko dira Langileen Estatutuak araututako lan harremanen esparruan ezezik baita administrazio publikoen zerbitzuko pertsonal zibilaren harreman administratibo zein estatutupekoetan ere, lege hartan edo hura garatzen duten arauetan biltzen diren berezitasunak kontuan hartuta. Arau horiek ororendako eta integratzaile izateko asmoz eratu direnez, komeni da Foru Komunitateko Administrazioaren eta haren erakunde autonomoen esparruan laneko arriskuei aurrea hartzea eta langileen osasunaren babesa, biak jarduketa bakartzat hartzea, bereizi gabea eta koordinatua, enplegatu publikoengana iritsi beharrekoa, haien araubide juridikoa, hots, funtzionario nahiz lan-kontratudun edo estatutupeko diren kontuan hartu gabe. Horrek guztiorrek berekin dakar aurreneurri jarduera integralaren plangintza bat egin beharra, Foru Komunitateko Administrazioaren eta haren erakunde autonomoen jarduera eta erabakien multzoan integratutako plangintza, enplegatu publikoen ordezkarien aholkularitza eta partaidetzarekin eginen dena.

Hala ere, Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Legeak eta hura garatzeko arauek dioten bezala, administrazio publikoek beren berezitasunak dituzte. Eta hain zuzen ere, Aurreneurri Zerbitzuen Erregelamendua onetsi zuen urtarrilaren 17ko 39/1997 Errege Dekretuak bere laugarren xedapen gehigarrian aurreikusten du administrazio publikoetan arautegi berariazko baten bidez erregulatuko direla ondoko hauek: aurreneurri jarduerak garatzeko behar diren baliabideen antolaketa, horiek gauzatuko dituen langileen eginkizunen eta kualifikazio mailen zehaztapena eta aurreneurri sistemen auditoretzek darabiltzaten bezalako kontrol tresna egokien ezarpena, eta hori guztia ordezkaritza handieneko sindikatuekin hitz egin ondotik.

Azaroaren 13ko 545/1995 Foru Dekretuaren xedapen iragankorrak behin-behinekoz Nafarroako Lan Osasunaren Institutuaren esku jartzen ditu Foru Komunitateko Administrazioan eta haren erakunde autonomoetan aurreneurri zerbitzuei esleitutako eginkizunak. Ordutik hona izan den arautegiaren garapena ikusita, eta jarduketa eraginkorragoa izan dadin eta eskumenen arteko desadostasunak gerta ez daitezen, komeni da ondoko bi hauek bereiztea: alde batetik, Nafarroako langileriaren segurtasuna eta osasuna babestearen ardura duten egiturak eta bestetik Administrazio Publikoak -enpresa den aldetik- bere enplegatuekin izan ditzakeen eginbeharrak. Era berean, komeni da partaidetza organoak eta aurreneurri sistemak edukitzea dauden negoziazio esparruetatik ahalik eta hurbilen eta talde bakoitzaren berariazko arriskuetara zuzenduak.

Horrenbestez, Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Legearen hirugarren xedapen gehigarriari eta Aurreneurri Zerbitzuen Erregelamenduko laugarren xedapen gehigarriari jarraikiz, Lehendakaritza eta Barne kontseilariak eta Osasun kontseilariak proposatuta, sindikatuen ordezkariekin negoziazio prozesua egin ondotik eta Nafarroako Gobernuak mila bederatziehun eta laurogeita hemezortziko apirilaren hogeiko bilkuran hartutako Erabakiarekin bat etorriz,

DEKRETATU DUT:

I. KAPITULUA. XEDEA ETA APLIKAZIO ESPARRUA

1. artikulua

Foru Dekretu honen xedea da Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko azaroaren 8ko 31/1995 Legea eta Aurreneurri zerbitzuen Erregelamendua onetsi zuen urtarrilaren 17ko 39/1997 Errege Dekretua Foru Komunitateko Administrazioari eta haren erakunde autonomoei egokitzea. Horretarako, aurreneurri hori Administrazioaren jarduera eta erabakietan integratuko da, baliabideak indartuko dira, edukia antolaketa- egituraren ezaugarrietara egokituko da eta haren zerbitzuko pertsonen partaidetza-mekanismoak eta organoak kontuan hartuko dira.

2. artikulua

1. Xedapen hau Foru Komunitateko Administrazioan eta haren erakunde autonomoetan aplikatuko da.

2. Foru Dekretu hau ez da aplikatuko beren ezaugarriengatik eragozpena duten jardueretan, hala nola poliziaren, segurtasunaren eta aduanetako gordelekuaren eginkizunetan, ez eta arrisku, hondamendi eta ezbehar publiko larrietan herri babesaren eta peritaje forentsearen zerbitzu operatiboak behar direnean ere. Alabaina, Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Legean oinarrituko dira kasu bakoitzerako behar diren arauak, aipatu jardueretan beren zerbitzuak ematen dituzten enplegatu publikoen segurtasuna eta osasuna babesteko asmoz.

II. KAPITULUA. AURRENEURRI JARDUERAREN INTEGRAZIOA ETA KOORDINAZIOA

3. artikulua

Foru Komunitateko Administrazioan eta haren erakunde autonomoetan lan arriskuei aurrea hartzea horien jarduera eta erabakien barnean integratu beharko da, hala prozesu teknikoetan, lan antolaketan eta lana egiten deneko baldintzetan, nola haren hierarkia lerroan.

4. artikulua Nota de Vigencia

Prebentzio plana, arriskuen ebaluazioa eta prebentzio jardueraren plangintza Laneko Arriskuei Aurrea Hartzeari buruzko azaroaren 8ko 31/1995 Legearen III. kapituluan eta Aurrea Hartzeko Zerbitzuen Erregelamendua onesten duen urtarrilaren 17ko 39/1997 Errege Dekretuaren I. eta II. kapituluetan ezarri printzipio orokorretan oinarritu behar dira.

5. artikulua

1. Foru Komunitateko Administrazioaren departamentuek eta erakunde autonomoek behar diren neurriak hartuko dituzte beren zerbitzuan lan egiten duten enplegatuen laneko arriskuei aurrea hartzeko eta haien osasuna zaintzeko.

2. Unitate organikoetako zuzendari eta buruek beren esku izanen dituzte neurri horiek aurrera eramateko behar diren tresnak, nork bere eskumenen esparruan, eta laneko segurtasun eta osasunaren arloko arauak betetzeaz arduratuko dira, baina, nolanahi ere, laneko arriskuei aurrea hartzeko eta osasunaren zainketako alderdi teknikoez bereziki arduratzen diren zerbitzuek eta pertsonek izan ditzaketen eskumenak deusetan galarazi gabe.

6. artikulua Nota de Vigencia

1. Goiko organo gisa eta Laneko arriskuei aurrea hartzeko gaietan Foru Komunitateko Administrazioak eta haren erakunde autonomoek egiten dituzten jarduerak koordinatzeko organo gisa Laneko Segurtasun eta Osasunaren Koordinaziorako Batzordea eratu da. Batzorde horrek honako zeregin hauek hartuko ditu bere gain, besteak beste:

a) Foru Komunitateko Administrazioaren eta haren erakunde autonomoen prebentzio politika orokorra prestatzea.

b) Laneko arriskuen prebentzioaren printzipioak eta helburuak ezartzea dagoen prebentzio politika orokorrarekin bat eginda.

c) Ezarri helburuak lortzeko behar diren giza baliabideak eta baliabide materialak erabil daitezela proposatzea.

d) Jarraibideak ezartzea eta beharrezkoak diren erabakiak hartzea prebentzio planak ezarri eta garatzeko eta prebentzio jardueraren plangintza bete eta burutzeko.

e) Nafarroako Foru Komunitatearen Administrazio osoan eta haren erakunde autonomo guztietan prebentzioaren integrazioaren bilakaera jarraitzea.

f) Aldian behin Foru Komunitateko Administrazioaren eta haren erakunde autonomoen prebentzio planaren eraginkortasun eta egokitasuna berrikustea eta etengabe hobetzeko beharrezkoak diren neurriak sustatzea.

2. Laneko Segurtasun eta Osasunaren Koordinaziorako Batzordeko kideak ondoko hauek izanen dira:

a) Batzordeburua: Lehendakaritza, Justizia eta Barne kontseilaria. Hark bere eginkizunak Funtzio Publikoaren zuzendari nagusiaren esku uzten ahalko ditu.

b) Batzordekideak: Lehendakaritza, Justizia eta Barne Departamentuko Funtzio Publikoaren zuzendari nagusia, Hezkuntza Departamentuko Ikuskapenaren eta Zerbitzuen zuzendari nagusia, Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzuko Giza Baliabideen zuzendaria, Nafarroako Administrazio Publikoaren Institutuko zuzendari kudeatzailea, Nafarroako Lan Osasunaren Institutuko zuzendari kudeatzailea, Lehendakaritza, Justizia eta Barne Departamentuko Funtzio Publikoaren Zuzendaritza Nagusiko Gizarte Prestazioen Zerbitzuko zuzendaria, Hezkuntza Departamentuko Ikuskapenaren eta Zerbitzuen Zuzendaritza Nagusiko Giza Baliabideen Zerbitzuko zuzendaria, eta Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzuko Giza Baliabideen Zuzendaritzako Langileriaren eta Lan Harremanen zuzendariordea.

3. Idazkaria Lehendakaritza, Justizia eta Barne Departamentuko Funtzio Publikoaren Zuzendaritza Nagusiko Administrazio Publikoko arloko juridikoko teknikari bat izanen da. Hark hizpidea izanen du, baina botorik ez.

4. Batzordearen bileretara prebentzio zerbitzuetako arduradunak ere joanen dira. Haiek beharrezkoak diren aholkularitza eta laguntza teknikoa emanen dizkiete Batzordeko kideei.

5. Batzordeko buruak bileretara gonbidatzen ahalko ditu egokitzat jotzen dituen pertsonak, haien jakintzaren edo aztertu beharreko gaien arabera.

6. Batzordeak ohiko bilera eginen du gutxienez sei hilabetetik behin, eta aparteko bilera batzordeburuak deialdia egiten duen bakoitzean.

7. Batzordeak barne funtzionamendurako erregelamendua onesten ahalko du.

8. Departamentu eta erakunde autonomo bakoitzean arriskuei aurrea hartzeko eskumena duten organoek Laneko Segurtasun eta Osasunaren Koordinaziorako Batzordeko buruari aldian behin azalduko diote enplegatu publikoen laneko arriskuei aurrea hartzeari eta lan-baldintzetan osasuna zaintzeari buruz egoera nolakoa den, eta bereziki, hauei buruz: egiten diren prebentzio plan eta programak, baliabideak antolatzeko sistema eta txertatzen diren neurri zuzentzaileak, baita langileekin eta jarduerak Foru Komunitateko Administrazioaren eta haren erakunde autonomoen instalazioetan egiten dituzten kanpoko enpresekin egin beharreko prebentzio jarduerak koordinatzeko mekanismoak ere.

9. Batzordeak egokitzat jotzen dituen lantaldeak (iraunkorrak edo aldi baterakoak) sortzen ahalko ditu, laneko segurtasun eta osasunarekin zerikusia duten gai espezifikoak edo zenbait alderdi koordinatu eta aztertzeko.

III. KAPITULUA. ENPLEGATU PUBLIKOEN KONTSULTA ETA PARTE HARTZEA

7. artikulua

1. Laneko arriskuei aurrea hartzeko arloan kontsulta eta parte hartze eskubideak, Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Legearen 33 eta 34. artikuluekin bat, lantokietan bideratuko dira Foru Komunitateko Administrazioaren eta haren erakunde autonomoen zerbitzuko langileen ordezkaritza orokorraren bitartez eta prebentziorako delegatuek eta Segurtasun eta Osasun Komiteek osatutako ordezkaritza espezializatuaren bitartez.

2. Langileen ordezkaritza orokorrari, hau da, langileen batzordeek, enpresa komiteek eta langileen delegatuek osatutakoari dagokio enplegatu publikoen interesak defendatzea, laneko arriskuen gaineko aurreneurrien arloan, eta hori Nafarroako Administrazio Publikoen zerbitzuko Langileen Estatutuan, Langileen Estatututan, Askatasun Sindikalari buruzko Lege Organikoan, Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Legean eta Aurreneurri Zerbitzuen Erregelamenduan ezarrita dagoen moduan. Horretarako, ordezkari horiek erabiliko dituzte arau horietan ezarritako eskumenak informazioa, kontsulta eta negoziazioaren, zainketa eta kontrolaren arloan bai eta ekintzak egiteko Administrazioaren eta organo nahiz auzitegi eskudunetan.

3. Prebentziorako delegatuei eta Segurtasun eta Osasun batzordeei, laneko arriskuen gaineko aurreneurrien ordezkaritza eta partaidetzako organo berariazkoak diren aldetik, Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Legearen 36 eta 39. artikuluetan ezarritako eskumen eta ahalmenak dagozkie.

8. artikulua Nota de Vigencia

1. Prebentzio ordezkariak, laneko arriskuei aurrea hartzeko gaietan zeregin berariazkoak dituzten enplegatuen ordezkariak diren aldetik, hauteskunde unitate bakoitzean izendatuko dituzte ordezkaritza organoetan (langileen batzordeak, enpresa batzordeak eta langileen ordezkariak) dauden sindikatuek, organo horietako bakoitzean lortu duten ordezkaritzaren arabera. Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioan eta haren erakunde autonomoetan zerbitzuak ematen dituen edozein enplegatu publiko izendatzen ahalko da, dagokion Segurtasun eta Osasun Batzordearen jarduera eremuaren barruan.

2. Hauteskunde unitate bakoitzean sindikatuek hautatu ahalko dituzten prebentziorako delegatuen kopurua, azkeneko hauteskunde sindikalen zentsuaren arabera, ondoko eskalari egokituko zaio:

49 enplegatu publiko bitarte: prebentziorako delegatu bat.

50-100 enplegatu publiko: prebentziorako 2 delegatu.

101-500 enplegatu publiko: prebentziorako 3 delegatu.

501-1.000 enplegatu publiko: prebentziorako 4 delegatu.

1.001-2.000 enplegatu publiko: prebentziorako 5 delegatu.

2.001-3.000 enplegatu publiko: prebentziorako 6 delegatu.

3.001-4.000 enplegatu publiko: prebentziorako 7 delegatu.

4.001-5.000 enplegatu publiko: prebentziorako 8 delegatu.

5.001 enplegatu publiko baino gehiago: prebentziorako 9 delegatu.

3. Langileriaren ordezkari diren prebentziorako delegatuek, beren eginkizunetarako duten ordezkaritzari dagozkion bermeak izanen dituzte. Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Legearen 36. artikuluan aurreikusitako eginkizunetan aritzeko emanen duten denbora, ordezkaritza eginkizunetan arituko balira bezala hartuko da ordaindutako hileko orduen kredituaren erabilerari dagokionez, zeina Nafarroako Administrazio Publikoen zerbitzuko Langileen Estatutuko 82.9.d. artikuluan, Langileen Estatutuko 68.e. artikuluan eta Askatasun Sindikalari buruzko Lege Organikoaren 10.3 artikuluan aurreikusia baitago. Nolanahi ere, lanaldi egiazkotzat hartuko da, aipatu orduen kredituari egotzi gabe, Segurtasun eta Osasun komiteen bileretan eta arriskuen gaineko aurreneurrien arloan Administrazioak deitzen dituen guztietan ematen den denbora, eta orobat, Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Legearen 36.2 artikuluaren a) eta c) letretan aurreikusitako bisitaldietan ematen dena.

4. Prebentziorako delegatuek, langileen ordezkariak ez badira, beren eginkizunetarako izanen dituzte ordezkarientzat ezarritako berme berberak, hain zuzen ere, honako hauek: Nafarroako Administrazio Publikoen zerbitzuko Langileen Estatutuko 82.9 artikuluaren a, b eta c letretan eta Langileen Estatutuko 56.4 artikuluan ezarritakoak, eta gainera Laneko arriskuei aurrea hartzeko Legearen 36 eta 37. artikuluetan ezarritako bermeak eta eskubideak izanen dituzte. Edozein modutan ere, lanaldi egiazkotzat hartuko da, orduen kredituari egotzi gabe, Segurtasun eta Osasun komiteen bileretan eta arriskuen gaineko aurreneurrien arloan Administrazioak deitzen dituen guztietan ematen den denbora, eta orobat, Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Legearen 36.2 artikuluaren a) eta c) letretan aurreikusitako bisitaldietan ematen dena.

5. Organo eskudunek prebentziorako delegatuen esku jarriko dituzte haien eginkizunetarako prebentzioaren arloan beharrezkoak diren baliabideak eta prestakuntza. Prestakuntza horretan ematen den denbora ere lanalditzat hartuko da ondorio guztietarako.

6. Prebentziorako delegatuen prestakuntza Nafarroako Administrazio Publikoaren Institutuaren esku izanen da, Nafarroako Lan Osasunaren Institutuarekin koordinatuta, Administrazioak bereak dituen baliabideekin edo arlo horretan espezializatuak dauden erakunde edo entitateekin nahiz sindikatuekin eginiko itunen bitartez. Sindikatuek parte hartuko dute prestakuntzako proiektu eta programen elaborazioan eta exekuzioan.

9. artikulua Nota de Vigencia

1. Segurtasun eta Osasun Batzordeak parte hartzeko organo paritario eta kolegiatuak dira. Haien egitekoa, laneko arriskuei aurrea hartzeko gaietan Foru Komunitateko Administrazioak eta haren erakunde autonomoek egiten dituzten jarduerak aldian behin aztertzea da.

2. Segurtasun eta Osasun Batzordeak hiru hilean behin bilduko dira, baita haien ordezkaritzaren bateko gehiengoak eskatzen duen bakoitzean. Batzordeek beren funtzionamendu arauak prestatuko dituzte.

3. Segurtasun eta Osasun Batzorde hauek eratuko dira:

a) Administrazio Orokorreko Segurtasun eta Osasun Batzordea.

b) Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzua erakunde autonomoko Segurtasun eta Osasun Batzordea.

c) Hezkuntza Departamentuko Segurtasun eta Osasun Batzordea.

d) Eskubide Sozialetako Departamentuko Segurtasun eta Osasun Batzordea.

e) Foruzaingoko Segurtasun eta Osasun Batzordea.

f) Suhiltzaileen Zerbitzuko eta Babes Zibilerako Zerbitzuko Segurtasun eta Osasun Batzordea.

g) Nafarroako Justizia Administrazioko Segurtasun eta Osasun Batzordea.

4. Segurtasun eta Osasun Batzordeak eratuko dituzte dagokion esparruko prebentzio ordezkariek, funtzionarioak zein lan kontratupeko langileak direla ere, baita Administrazioko beste hainbat ordezkarik. Sindikatuen ordezkariek eta dagokion esparruko prebentzio zerbitzuko arduradunek ere parte hartzen ahalko dute, hizpidearekin baina botorik gabe.

Batzordeen jarduketa esparrua eta hauteskunde unitateena berbera ez bada, dagokion hauteskunde unitatean izendatutako prebentzio ordezkariak banatzea eta Batzorde bati edo beste bati esleitzea ordezkaritza organo batzuetan eta besteetan egindako azken hauteskunde sindikaletako erroldaren arabera dauden sindikatuen ardura izanen da.

5. Administrazio Orokorreko Segurtasun eta Osasun Batzordea artikulu honetako hurrengo idatz-zatietan agertzen diren Batzordeetan ez dauden prebentzio ordezkariek eta Foru Komunitateko Administrazioko eta haren erakunde autonomoetako beste hainbat ordezkarik (Lehendakaritza, Justizia eta Barne kontseilariak izendatuak) osatuko dute.

6. Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzua erakunde autonomoko Segurtasun eta Osasun Batzordea erakunde autonomo horren esparruan izendatutako prebentzio ordezkariek eta Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzuko zuzendari kudeatzaileak izendatutako beste hainbat kidek osatuko dute.

7. Hezkuntza Departamentuko Segurtasun eta Osasun Batzordea esparru horretan izendatutako prebentzio ordezkariek (Departamentu horri atxikitako erakunde autonomoetakoak barne) eta Hezkuntza Departamentuko eta haren erakunde autonomoetako beste hainbat ordezkarik (Hezkuntza kontseilariak izendatuak) osatuko dute.

Batzorde horretan integratuko dira Departamentuari atxikiriko irakasleen zein irakasleez besteko langileen ordezkaritza sindikalari dagozkion ordezkariak, egokia den kopuruan.

8. Eskubide Sozialetako Departamentuko Segurtasun eta Osasun Batzordeak kide hauek izanen ditu: eremu horretan izendatutako prebentzio ordezkariak, departamentuari atxikitako erakunde autonomoetakoak barne, eta beste horrenbeste ordezkari Eskubide Sozialetako Departamentuaren eta bere erakunde autonomoaren izenean, Eskubide Sozialetako kontseilariak izendatuko dituenak.

Batzorde horretan sartuko da Departamentuari eta bere erakunde autonomoei atxikitako langileen ordezkaritza sindikalari dagozkion prebentzio ordezkarien kopurua.

9. Nafarroako Foruzaingo Kidegoko Segurtasun eta Osasun Batzordea esparru horretan izendatutako prebentzio ordezkariek eta Barne zuzendari nagusiak izendatutako beste hainbat kidek osatuko dute.

10. Suhiltzaileen Zerbitzuko eta Babes Zibilerako Zerbitzuko Segurtasun eta Osasun Batzordea eremu horretan izendatutako prebentzio ordezkariek eta Barneko zuzendari nagusiak izendatutako beste horrenbeste kidek osatuko dute.

11. Nafarroako Justizia Administrazioko Segurtasun eta Osasun Batzordea esparru horretan izendatutako prebentzio ordezkariek eta Justizia zu

12. Nafarroako Foru Komunitatean eta haren erakunde autonomoetan partaidetzako eta kontsultako jarduketak koordinatzeko Segurtasun eta Osasuneko Koordinazio Batzordea eratuko da. Batzorde hori osatuko dute ordezkaritza organo batzuetan eta besteetan dauden sindikatuek lortutako ordezkaritzaren arabera izendatutako bederatzi prebentzio ordezkarik, baita Administrazioko beste hainbat ordezkarik ere (Lehendakaritza, Justizia eta Barne kontseilariak izendatuak).

IV. KAPITULUA. AURRENEURRI ZERBITZUAK

10. artikulua Nota de Vigencia

1. Foru Komunitateko Administrazioak eta haren erakunde autonomoek aurreneurri jarduerak aurrera eramateko beharrezkoak diren baliabideak antolatuko dituzte, eta horretarako beren aurreneurri zerbitzuak erabiliko dituzte.

2. Aurreneurri zerbitzu horiek indarra duen arautegian, eta bereziki, Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Legaren 31. artikuluan eta Aurreneurri zerbitzuen Erregelamenduko III. Kapituluan ezarritako eginkizunak izanen dituzte.

3. Prebentzio zerbitzu bat eratuko da Administrazio Orokorrerako; beste bat Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzurako; eta hirugarren bat Hezkuntza Departamenturako.

4. Aurreneurri zerbitzu horiek Foru Komunitateko Administrazio osoan eta haren erakunde autonomoetan jarduketa koordinatua eta mankomunatua izanen dute.

5. Salbuespen gisa, Foru Komunitateko Administrazioak eta haren erakunde autonomoek prebentzio jardueraz arduratuko diren enplegatu bat edo batzuk izendatzen ahalko dituzte Departamentu edo erakunde autonomo eta unitate organiko batzuetan, hala behar badute, ondoko hauek kontuan hartuta: egiten den jardueraren arriskuak, ezbehar tasaren maiztasun eta larritasuna eta Departamentu, erakunde autonomo eta unitate organiko horien antolaketaren berezitasunak edo beste inguruabar berezi batzuk.

Izendatutako langileek bete beharreko zereginei dagokien gaitasuna izan beharko dute, Prebentzio Zerbitzuen Erregelamenduaren VI. kapituluan eskatzen denaren arabera, eta beren jarduera eginen dute dagoen berezko prebentzio zerbitzuaren laguntzarekin; arlo horretan beren kontrol zereginak beste batzuekin bateratzen ahalko dituzte, beren gaitasuna eta gertutasuna kontuan hartuta.

11. artikulua Nota de Vigencia

Prebentzio zerbitzu horietako bakoitzak Prebentzio Zerbitzuen Erregelamenduaren 34. artikuluan aurreikusitako prebentzio espezialitate edo diziplina guztiak izan beharko ditu. Espezialitate edo diziplina horietan, bete beharreko zereginetarako beharrezko gaitasuna duten adituak aritu beharko dira, errege dekretu horren VI. kapituluan ezarrita dagoenaren arabera.

12. artikulua

1. Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzuko aurreneurri zerbitzuak berariazko unitate organikoak bere esku izan ahalko ditu osasun zentro nagusienen egituran.

2. Edonola ere, Aurreneurri Zerbitzuen Erregelamenduko laugarren xedapen iragankorrean ezarritakoaren arabera, osasun zentroetan medikuntza prebentiboaren jarduerak prebentzioaren arloko gainerako eginkizunekin koordinatuko dira, jarduketa integratua eta diziplinartekoa lortzeko asmoz.

13. artikulua Nota de Vigencia

Hezkuntza Departamentuko prebentzio zerbitzuak Departamentu horretako unibertsitatez kanpoko irakasleak zein irakasleez besteko langileak artatuko ditu.

14. artikulua Nota de Vigencia

Administrazio Orokorreko prebentzio zerbitzuak bere kargupean izanen ditu dauden beste bi prebentzio zerbitzuen jarduketa eremuetan sartu ez diren Foru Komunitatearen Administrazioko eta haren erakunde autonomoetako langileak, bere jarduerak eskatzen dituen berezitasunekin, Nafarroako Foruzaingo Kidegoko eta Nafarroako Larrialdietako Agentzia erakunde autonomoko langileei dagokienez.

15. artikulua Nota de Vigencia

Berezko prebentzio zerbitzuek eta, bidezkoa denean, izendatutako langileek betetzen ez dituzten prebentzio jarduerak erakunde espezializatu batekin edo batzuekin hitzartuko dira.

V. KAPITULUA. KUALIFIKAZIO MAILAK ETA EGINKIZUNAK

16. artikulua

Laneko arriskuen aurreneurri lanak aurrera eraman behar dituzten langileen kualifikazio mailak eta eginkizunak Aurreneurri Zerbitzuen Erregelamenduko VI. kapituluan xedatutakoari egokituko zaizkio, eta ondorio horietarako talde hauek sailkatuko dira:

a) Oinarrizko mailako eginkizunak.

b) Maila ertaineko eginkizunak.

c) Goi mailako eginkizunak, prebentzioko espezialitate eta diziplina hauetan: lan medikuntza, laneko segurtasuna, industri higienea eta ergonomia eta psikologia aplikatua.

17. artikulua

1. Prestakuntza proiektuak eta programak egokituko zaizkie maila bakoitzerako aipatu Erregelamenduko III.etik VI.era arteko eranskinetan ezarritako irizpide orokorrei eta eduki minimoei.

2. Osasun espezialitate eta diziplinak berariazko arautegiari egokituko zaizkio.

18. artikulua

1. Departamentuetan eta erakunde autonomoetan behar diren jarduketak burutuko dira eskura dauden egitura eta langileria aipatu kualifikazio mailetara eta eginkizunetara egokitzeko.

2. Eginkizun horietarako eskura dagoen langileriaren kasuan, aurreko artikuluan ezarritakoaz gainera, aplikatuko da Aurreneurri Zerbitzuen Erregelamenduko bosgarren xedapen gehigarrian eta Erregelamendu hori garatzen duen 1997ko ekainaren 27ko Aginduaren 12. artikuluan eta laugarren xedapen gehigarrian aurreikusitakoa.

VI. KAPITULUA. AURRENEURRI SISTEMAK KONTROLATZEKO BALIABIDEAK

19. artikulua

1. Foru Komunitateko Administrazioaren eta haren erakunde autonomoen aurreneurri zerbitzuak aldian-aldian kontrolatuko dituzte, auditoretza edo ebaluazioen bitartez.

2. Kontrol horiek Nafarroako Lan Osasunaren Institutuak eginen ditu, bera baita gai horretan espezializatutako organo teknikoa.

20. artikulua

1. Auditoretza edo ebaluazio horiek, aurreneurri sistemaren eraginkortasunaren ebaluazio sistematiko, dokumentatu eta objektiboa bere baitan hartu behar duten kudeaketa tresnak diren aldetik, ezarrita dauden edo ezarri daitezkeen arau teknikoei jarraikiz egin beharko dira eta kontuan hartuta enplegatu publikoek emandako argibideak. Helburuak izanen dira Aurreneurri Zerbitzuen Erregelamenduko 30. artikuluan adierazitakoak.

2. Kontrol edo auditoretza horien emaitzak txosten batean islatuko dira. Txosten hori agintari eskudunek eta enplegatu publikoen ordezkariek eskura izanen dute.

21. artikulua

Kontrolaren eginkizun horretarako Nafarroako Lan Osasunaren Institutuak Foru Komunitateko Administrazioaren eta haren erakunde autonomoen ikuskapen organoen laguntza izanen du.

Xedapen Gehigarriak Lehena

1. Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Zerbitzua sortu da, Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzuko Administrazio eta Giza Baliabideen Zuzendaritzako Langileriaren eta Lan Harremanen Zuzendariordetzari atxikia; bertan sartuko dira I. eranskineko zerrendan aipatzen diren lanpostu beteak eta hutsak.

2. Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Atala sortu da, Hezkuntza eta Kultura Departamentuko Giza Baliabideen Zerbitzuari atxikia; bertan sartuko dira II. eranskineko zerrendan aipatzen diren lanpostu beteak eta hutsak.

3. Laneko Arriskuei Aurrea hartzeko Atala sortu da, Lehendakaritza eta Barne Departamentuko Funtzio Publikoaren Zuzendaritza Nagusiko Lan Harremanen Zerbitzuari atxikia; bertan sartuko dira III. eranskineko zerrendan aipatzen diren lanpostu beteak eta hutsak.

Xedapen Gehigarriak Bigarrena

Unitate organiko horiek beren gain hartuko dituzte Foru Dekretu honen eta berau garatzen duten arauen bidez aurreneurri zerbitzuei esleitzen zaizkien eginkizunak. Horien titularrak zerbitzuburu eta atalburu izanen dira, eskuragarritasun osoz eta erabateko dedikazioz, eta horregatik dagokien osagarria kobratuko dute.

Xedapen Gehigarriak Hirugarrena

Foru Administrazioko Laneko Arriskuei Aurrea hartu eta Koordinatzeko Atala eta Arrisku Erradiologiko eta Biologikoen Unitatea kendu egin dira, biak Nafarroako Lan Osasunaren Institutukoak.

Xedapen Gehigarriak Laugarrena

Urtarrilaren 17ko 39/1997 Errege Dekretua garatzen duen 1997ko ekainaren 27ko Aginduaren 12. artikuluan eta laugarren xedapen gehigarrian xedatutakoa Foru Komunitateko Administrazioko eta haren erakunde autonomoetako funtzionarioei aplikatuz, dagokien ziurtagiria Funtzio Publikoaren Zuzendaritza Nagusiak luzatuko die.

Bosgarren xedapen gehigarria Nota de Vigencia

Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzuak laneko arriskuen prebentziorako jarduerak modu espezifikoan egiteko ezartzen ahal dituen antolaketa unitateak Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzuko laneko arriskuen prebentzio zerbitzuaren mendean egonen dira zereginei dagokienez. Dena dela, dagokien zentroari atxikita egonen dira modu organikoan.

Xedapen Indargabetzailea

Indarrik gabe uzten dira azaroaren 13ko 545/1995 Foru Dekretuaren 19. artikulua eta xedapen iragangarria, eta orobat Foru Dekretu honetan ezarritakoari kontra egiten dion maila bereko edo beheragoko edozein arau.

Azken Xedapenak Lehena

Lehendakaritza eta Barne Departamentuaren eta Hezkuntza eta Kultura Departamentuaren egitura organikoak aldatu dira, bai eta Osasunbidea-Nafarroako Osasun Zerbitzua eta Nafarroako Lan Osasunaren Institutua erakunde autonomoenak ere, Foru Dekretu honetan adierazi den bezala.

Azken Xedapenak Bigarrena

Ekonomi eta Ogasun Departamentuak eginen ditu Foru Dekretu honetan xedatutakoa betetzeko behar diren aurrekontu aldaketak.

Azken Xedapenak Hirugarrena

Lehendakaritza eta Barne kontseilariari, Hezkuntza eta Kulturakoari eta Osasunekoari ahalmena ematen zaie Foru Dekretu hau bete eta garatzeko behar diren xedapen guztiak dikta ditzaten.

Azken Xedapenak Laugarrena

Foru Dekretu honek Nafarroako ALDIZKARI OFIZIALean argitaratu eta biharamunean hartuko du indarra.

Iruñean, mila bederatziehun eta laurogeita hemezortziko apirilaren hogeian.-Nafarroako Gobernuko lehendakaria, Miguel Sanz Sesma.-Lehendakaritza eta Barne kontseilaria, Rafael Gurrea Induráin.-Osasun kontseilaria, Santiago Cervera Soto.

I. ERANSKINA. OSASUNBIDEA-NAFARROAKO OSASUN ZERBITZUAREN AURRENEURRI ZERBITZUAN SARTZEN DIREN LANPOSTU BETEEN ETA HUTSEN ZERRENDA

I. ERANSKINA

LANPOSTUAREN ARAUBIDE

4028 M.ª TERESA VISUS ERASO F A MEDIKUA

4629 HUTSIK F A GOI MAILAKO TITUL. LANEKO OSASUNEAN (MEDIKUA)

4066 VICTOR MANUEL IDOATE GARCIA F A MEDIKUA

62121 JUAN JOSE MINONDO SANZ F A GOI MAILAKO TEKNIKARIA

1596 ENRIQUE GIL AZCARATE F A GOI MAILAKO TEKNIKARIA

64076 NIEVES ERDOZAIN FERNANDEZ F B OLT

63480 FELISA PEREZ PALACIOS E B OLT

65751 M.ª MAR PEREZ DE ALBENIZ ANDUEZA F B OLT

62055 M.ª CAMINO MADOZ JAUREGUI F B OLT

60361 JESUS M. BERRAONDO RAMIREZ E B OLT

61396 HUTSIK F B OLT

1691 JAVIER GIL BERNECHEA F C ADMINISTRARI-OFIZIALA

62380 M.ª LUISA SAN MARTIN RUIZ F D OSASUN LAGUNTZAILEA

62161 AGUEDA NAPAL GABARI F D OSASUN LAGUNTZAILEA

II. ERANSKINA

II. ERANSKINA

Hezkuntza eta Kultura Departamentuaren aurreneurri zerbitzuan sartzen diren lanpostu beteen eta hutsen zerrenda

LANPOSTUAREN ARAUBIDE

31445 ARACELI ESANDI SANTESTEBAN F A MEDIKUA

4628 HUTSIK F A GOI MAILAKO TITUL. LANEKO OSASUNEAN (MEDIKUA)

4631 HUTSIK F A GOI MAIL. TITUL. LANEKO OSASUNEAN (PSIKOLOGOA)

4634 HUTSIK F B OLT

4635 HUTSIK F B OLT

30581 BELEN AYAPE ZARATIEGUI F C ADMINISTRARIA

824 SAGRARIO PAGOLA ASTIZ F D OSASUN LAGUNTZAILEA

III. ERANSKINA. LANPOSTUAREN ARAUBIDE

III. ERANSKINA

823 ESTEBAN MELON HIGUERA F A MEDIKU ATALBURUA

4630 HUTSIK F A GOI MAILAKO TITUL. LANEKO OSASUNEAN (MEDIKUA)

3822 RAFAEL GRACIA BESCOS F A MEDIKUA

3751 JOSE JAVIER CHAVARRI AZCONA F A GOI MAILAKO TITULUDUNA

816 M.ª ISABEL ESQUIROZ AYESA F B OLT

817 PILAR GARCIA BELTRAN F B OLT

4219 ANA MARIA RUIZ CIRAUQUI F B OLT

1685 JESUS JAVIER BARRIUSO ARNAIZ F B ERDI MAILAKO TEKNIKARIA

1662 M.ª DOLORES CANO SERIOLA F C ADMINISTRARIA

818 M.ª DOLORES GIMENEZ-ESTAREZ SALAMERO F D KLINIKAKO LAGUNTZAILEA

821 M.ª ASUNCION JADRAQUE TABERNA F D OSASUN LAGUNTZAILEA

1616 M.ª TERESA MORENO PURROY F D OSASUN LAGUNTZAILEA

1664 VICTORINO ECHAURI ECHAURI F B ERDI MAILAKO TEKNIKARIA

Iragarkiaren kodea: A9803854

Gobierno de Navarra

Contacte con nosotros | Accesibilidad | Aviso legal | Mapa web